שיווק ומיתוג ברשתות חברתיות

אז מה חדש ברשת ? כל שנדרש לדעת אודות שיווק ברשתות חברתיות
הרשתות החברתיות צצו באינטרנט כבר בשנות התשעים, ובשנים האחרונות הפכו לטרנד חם שסחף אחריו מאות מיליוני גולשים ברחבי העולם. אתרים כמו twitter ו Facebook שגורים בפי כל, מתוקשרים לרוב ומשולבים בכל אמצעי המדיה השונים, כולל בתוכניות הטלוויזיה והעיתונות, לפיכך שיווק ברשתות חברתיות הפך לחלק בלתי נפרד מתחום השיווק בכלל והשיווק באינטרנט בפרט.

מהו מקור כוחו של שיווק ברשתות חברתיות ?
שיווק ברשתות חברתיות מאפשר לגולשים להיות חלק מהתכנים המועברים בו, לחוש שהם שותפים, נהנים מהדינאמיות ומזרימת המידע, ומהאפשרות שלהם להעביר את המידע הלאה ובכך להיות מעורבים בו. שיווק ברשתות חברתיות מאפשר להגיע לקהל יעד פוטנציאלי שתחומי העניין שלו משותפים לאתרים ולעסקים העומדים מאחוריהם, כך שבסופו של דבר מאפשר שיווק ברשתות חברתיות ליצור "קהילה פרטית" של שותפי סוד, המקבלים ראשונים מידע אודות מבצעים של העסק, קופוני הנחה וכו'. במילים אחרות - שיווק ברשתות חברתיות הוא שיווק ויראלי העובר מפה לאוזן, כך שאתם, בעלי האתר, באמת יכולים לדעת שההפצה מבוצעת בלי שנדרשת כל מעורבות נוספת מצידכם.

שיווק ברשתות חברתיות ככלי לקבלת משוב אמיתי מהגולשים
בנוסף, מאפשר שיווק ברשתות חברתיות לקבל משוב ישיר מהלקוחות, אם באופן פעיל (לקוחות כותבים את דעתם על האתר, המוצרים והשירותים שהוא מספק) ואם באופן סביל, לנוכח בדיקת התפוצה של האתר ברשת, כיצד הוא מועבר בין גולשים, ומהן סטטיסטיקות התנועה של גולשים המגיעים דרך אותו שיווק ברשתות חברתיות.

שיווק ברשתות חברתיות ומיתוג נכון של פרופיל העסק
באמצעות שיווק ברשתות חברתיות ויצירת פרופיל איכותי ניתן למתג את האתר והעסק העומד מאחוריו, ולהפוך אותם לפופולאריים בקרב גולשים (שהם גם לקוחות פוטנציאליים). במידה והתוכן של אותו פרופיל יהיה ציבורי, הרי שגם מנועי החיפוש יהיו נגישים אליו, תוכלו להוסיף לינקים אליו מתוך האתר, ואפילו להשתמש בו כקישור נוסף לאתר נפרד בעת ביצוע החלפת קישורים עם אתרים אחרים.

קידום אתרים דרך שיווק ברשתות חברתיות
יתרון מרכזי נוסף של שיווק ברשתות חברתיות הוא שיצירה של דפים ייעודיים ברשתות אלה (דוגמת דף אוהדים בפייסבוק) עובר אף הוא אינדוקס על ידי גוגל, ולעיתים זוכה למיקום גבוה יותר מאשר האתר עצמו. לפיכך, נדרש כי גם שיווק ברשתות חברתיות יבוצע על פי עקרונות של קידום אתרים, יעשה שימוש בתוכן איכותי ובמילות מפתח, יהיה מוכוון SEO ויכיל קישורים לאתר העסק.