קידום סירטוני וידאו

אז הבנתם כבר שוידאו הופך להיות חלק בלתי נפרד מהשיווק של העסק שלכם באינטרנט? מעולה. להלן כמה שלבים שיבטיחו לכם את העמוד הראשון בגוגל עבור סרטון ביוטיוב תוך זמן קצר.
המאמר באדיבות דניאל זריהן, משווק אינטרנט ובעל האתר dizzo.co.il שעוסק בקשר בין צילום לשיווק באינטרנט.
1. הכי חשוב - לבחור את התחרות בקפידה!
אתם תירצו מראש להיכנס לתחום שבו התחרות נמוכה, על מנת שתוכלו לדרג את הסרטון שלכם כמה שיותר גבוה ובכמה שפחות זמן. לכן, בחירת מחרוזת החיפוש היא קריטית לשלב הזה, ותכריע האם זה יהיה הצלחה או כשלון.
אז כיצד בודקים את רמת התחרות של ביטוי מסוים?
מדובר על תורה שלמה שדורשת הרבה מיומנות ונסיון, אך ככלל אצבע מומלץ לבצע את הבדיקה הבאה:
חפשו בגוגל, באמצעות פרמטר intitle, את הביטוי הרצוי, תוך שימוש במרכאות. לדוגמא:
איך מקדמים סרטון ביוט יוב
מה שגוגל ייתן לנו עכשיו זה תוצאות שמופיע אצלהן בכותרת המחרוזת המדויקת "קידום סרטונים בגוגל". זה אומר שאלה עמודי אינטרנט שמכוונים ספציפית לביטוי הזה. בנוסף ניתן לראות כי לשאילתא הספציפית הזאת יש כ-32 תוצאות - כלומר ל32 עמודי אינטרנט יש את הביטוי המדויק הזה בכותרת. מדובר בתחרות מאד נמוכה ולכן יכול להיות שכדאי ללכת על זה. למה יכול להיות? כי צריך לבדוק גם שיש פוטנציאל לביטוי ושאנשים אכן יחפשו אותו. ניתן להשתמש בכלים כמו מתכנן מילות המפתח או Google Suggest (מנגנון ההשלמה האוטומטי) בכדי לראות אם קיים איזשהו אזכור לחיפוש הספציפי.

בגדול, כל שאילתה שמכילה מתחת ל100 תוצאות זו אינדיקציה לתחרות נמוכה ולסיכוי טוב לעקוף את המתחרים על תוצאת וידאו.

2. שימוש נכון ברכיבים של הסרטון

השלב הבא הוא ניצול מקסימלי של הכלים שיוטיוב מעמיד לרשותנו. האלמנט הכי חשוב הוא כותרת הסרטון - גוגל נותן משקל רב לכותרת, בין אם מדובר בתוצאה של סרטון ובין אם כל דף אינטרנט אחר.

כמה טיפים לבחירת כותרת נכונה:

• לרשותכם 65 תווים (המקסימום שגוגל מציג בתוצאות בדרך כלל). נצלו אותם עד הסוף.

• הכותרת צריכה להיות שיווקת ומסקרנת מצד אחד, אך להכיל את הביטוי המרכזי שלכם מצד שני.

• בידקו כותרות של מתחרים בנישה שלכם ותנסו לבדוק מה עובד ומה פחות.
השלב הבא הוא כתיבת תיאור לסרטון - באופן אישי אני לא יודע כמה אנשים באמת טורחים לקרוא את מה שכתוב
שם, אבל מה שאני כן יודע וממליץ שיהיה בתיאור זה:

לינק לאתר שלכם - צריך להיות קישור מלא כולל הקידומת http:// אחרת הוא לא יעבוד!

אל תתביישו לכתוב - רבים לא מנצלים את שדה התיאור וכותבים רק כמה מילים בודדות. זו טעות כי ניתן להכניס שם הרבה יותר מילים ולעזור לגוגל להבין על מה הסרטון מדבר, תוך שימוש בוריאציות שונות של מילות מפתח שיכולות להיות רלוונטיות, על מנת שיותר אנשים ימצאו את הסרטון שלנו ברשת. כמובן שלא צריך להגזים ולדחוף טקסט ללא ערך אלא לנצל זאת בחכמה - תחשבו תמיד על הלקוח הפוטנציאלי שלכם.
תגיות - לא פרמטר כזה משמעותי, אבל יש האומרים שביכולתו לתרום לחיפוש הפנימי ביוטיוב. אני ממליץ להכניס בתגיות אם שמכם ו/או שם העסק שלכם, התחומים בהם אתם עוסקים וכמובן מספר ביטויים מרכזיים בנושא הסרטון.

3. הפצת הסרטון וקידומו
אז לאחר שהעלינו את הסרטון והוא עבר אופטימיזציה כמו שצריך, השלב הבא יהיה לתת לו בוסט זריז שיעזור לו להתאנדקס ולהתברג בתוצאות החיפוש.

להלן מספר דברים שמומלץ לעשות:

• לשתף את הסרטון באתרים כמו תפוז היט שיעזרו לגוגל למצוא ולאנדקס אותו מהר יותר.

• לשתף את הסרטון בכל הרשתות החברתיות אליהן אנחנו רשומים על מנת להפיץ אותו בקרב חברים, קולגות ולקוחות פוטנציאליים.

• להעלות את הסרטון בפלטפורמות שיתוף וידאו אחרות כמו פליקס, Vimeo, Dailymotion ואחרים ולקשר מהם את הסרטון שלנו ביוטיוב (סוג של "גלגל קישורים").

• להטמיע את הסרטון באתרים מהתחום שלנו ולא להתבייש לבקש גם קישור לעמוד הסרטון עצמו.


בהצלחה!