שיווק בווידאו - אם תמונה אחת שווה אלף מילים, כמה שווה סרטון ?
שיווק בווידאו הוא תחום הצובר פופולאריות עצומה בתקופה האחרונה ולעיתים נדמה שכל מה שצריך עבורו הוא מצלמה, חליפה והרבה שיניים לבנות ומחייכות. האומנם ? מעטים מבינים כי שיווק בווידאו הוא תחום הדורש מקצוענות, עבודה נכונה הן ברמה השיווקית והן ברמה הטכנית, ידע בכל נושא צילום קליפים, ומעל לכל - היכרות מעמיקה עם המדיה האינטרנטית ועם הצרכים של קהלי היעד. גם אתם צילמתם קליפ, העליתם אותו ליוטיוב ולא קרה איתו כלום? שיווק בווידאו הוא הרבה יותר מזה.
שיווק בווידאו כאמצעי לקידום אתרים
כל חברה, עסק או אתר משקיעים כספים רבים בתחום השיווק ומנסים לאמץ לעצמם הרבה מאוד טרנדים חולפים, כשאחד מהם הוא טרנד שיווק בווידאו. מחקרים פשוטים מראים, כי מדי חודש נצפים ביוטיוב מיליארדים של סרטים, מה שהפך את האתר עד מהרה לתשתית ויראלית שאין כמוה. עם זאת, מעטים מבינים כיצד שיווק בווידאו יכול לשחק לידיהם בכל הקשור לקידום אתרים ועוד מעטים מבינים איך לעשות את זה נכון.
חשוב לדעת, כי בעת צילום קליפים והעלאה שלהם ליוטיוב, הקפדה על כללים פשוטים תאפשר אינדוקס שלהם והוספה של סרטים אלה למנועי החיפוש (וגוגל בראשם), כך שתוכלו להשיג קידום אתרים גם באמצעי הזה (שלא לדבר על הגברת החשיפה שתגיע לאתר בעקבותיו). לפיכך, נדרש צילום קליפים לכלול את מילות המפתח המזוהות עם האתר, חשוב למתג את הסרטון ולהפיץ אותו לקהלי היעד הרלוונטיים, ולדאוג שהסרטון יופיע במספר אתרים, על מנת להשתמש בו גם כאמצעי להחלפת קישורים.
טיפים נוספים אודות התועלת של שיווק בווידאו
1. שיווק בווידאו מאריך את זמן השהות של הגולש באתר (מה שכמובן מעניק לו ציון גבוה יותר על ידי מנועי החיפוש, המשתמשים בפרמטר זה לקביעת איכותם של אתרים).
2. סרטון וידאו מעביר מסרים בצורה טובה יותר מהמילה הכתובה – הוא אינטראקטיבי, הוא יוצר עניין, ואם להודות על האמת – הוא מאפשר לגולש שלא לעשות את אחד הדברים המעייפים ביותר – לקרוא.
3. שיווק בווידאו נחשב עדיין חדשני למדי, ולפיכך יוצר אטרקטיביות ועניין אצל גולשים הנחשפים לו לראשונה.
4. כאמור, צילום קליפים לאתרים נדרש להתבצע על ידי מקצוענים. אל תנסו לעשות את זה לבד, השקיעו את הכסף והזמן הנדרשים עבור צילום קליפים מקצועי ואיכותי – אחרי הכל, אלה הפנים של העסק.